dimarts, de gener 11, 2005

Introducció al desenvolupament d'aplicacions per a PalmOS


Categoria: Programació

De tornada
Abans d'interrompre aquesta sèrie, estavem desenvolupant un senzill programa en C per convertir un import a Euros o Pesetes. Aquesta senzilla aplicació era només l'excusa per mostra els procediments habituals i aspectes que cal tenir en compte alhora de crear una aplicació per Palm OS.

A partir d'avui i en els propers capitols, enllestirem aquest exemple i veurem altres alternatives i recursos que tenim a l'abast. Recordeu que utilitzavem com exemple el llenguatge C ja que era el més habitual en el desenvolupament i alhora el que oferia més possibilitat d'optimització, no obstant veurem properament altres alternatives i també coneixerem els principals aspectes del PODS, l'entorn integrat de desenvolupament de Palm OS que és una alternativa al cicle tradicional de producció ja que integra un editor visual de recursos, un editor de text, assistents de projectes, emuladors, ...

El conversor d'euros a pessetes escrit en C (10a part).
La nostra aplicació era ben senzilla, tal com mostrarem en el capítol 8, la interfície d'usuari només utilitza dos botons i dos camps de text. L'operativa és ben senzilla: escrivim una xifra en el camp de text superior, premem el botó del tipus de conversió que volem i el resultat surt en el camp de text inferior.

En el capitol 5 varem parlar de la gestió d'events, precisament la nostra aplicació ha de gestionar els events que li permeten saber quin botó a escollit l'usuari, i en funció d'aixo fer un càlcul o un altre. Podriem dir que l'esquema d'actuació és el següent:

L'usuari prem un botó:
1.Comprobem que el camp de text 1 (el que tindra l'import a convertir) esta ple
2.Si NO esta ple mostrem un missatge d'avís
3.SI ESTA ple agafem el valor introduit en el camp de text 1
4.Utilitzem el valor per fer la conversió
5.Mostrem el resultat en el camp de text 2

Aquest serà el funcionament per tots dos botons, l'únic que ens variarà serà el punt 4, on en funció del botó escollit, farem una conversió o una altre. El procés de conversió és tambó molt senzill, només ens cal un típica regla de tres en que multipliquem o dividim el valor introduït, pel factor de conversió, els famós 166,386.

Ingredients que necessitem

Per fer realitat tot això ens cal un fitxer de recursos on descrivim l'aspecte de l'aplicació i un fitxer de codi C que és el programa en qüestió i on principalment ens limitarem a gestionar els events dels botons i els camps de text i on descriurem les funcions que ens permetran realitzar els 5 pasos descrits anteriorment.

El fitxer de recursos ja l'haviem comentat i creat en capítols anteriors, per tant en el proper capítol de la sèrie ja podrem anar per mostrar i comentar tot el llistat en C del programa i procedir a la seva compilació per tal d'obtenir el fitxer PRC que instal.larem en l'ordinador de butxaca.

Fins els proper dimarts, salutacions!.

Capítol 1. Conceptes de la programació per a Palm OS
Capítol 2. Dos conceptes de desenvolupament d'aplicacions
Capítol 3. Requisits a l'hora de crear aplicacions per a dispositius Palm OS
Capítol 4. Programació basada en interficie d'usuari i events
Capítol 5. Gestionant els events
Capítol 6. Crear una aplicació PalmOS.
Capítol 7. El fitxer de recursos
Capítol 8. Els menús i altres recursos
Capítol 9. Les icones

Anterior: Introducció al desenvolupament d'aplicacions per a Palm OS (9a part).

0 Comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest bloc pot publicar entrades.

|

Enllaços cap aquí­:

Crear un enllaç

<< Torna a la Portada