Introducció al desenvolupament d'aplicacions per a Palm OS (1a part).

Amb la col·laboració de http://www.dactil.info/cosespalm

Amb aquest comencem una sèrie de 15 articles de publicació setmanal dedicats a la creació d'aplicacions per a dispositius Palm OS.

Desenvolupar aplicacions per a Palm OS no és gaire més complicat que fer-ho per a qualsevol dels altres habituals sistemes operatius: Windows, MacOS, *NIX..., però sí que hi ha una sèrie de característiques i recursos concrets que cal conèixer i dominar. Per tant, l'objectiu d'aquesta sèrie d'articles és mostrar aquestes eines, exposar els conceptes propis del desenvolupament per a Palm OS i presentar els principals recursos que tenim a l'abast; d'aquesta manera, qui estigui interessat a crear aplicacions per a Palm OS disposarà dels coneixements bàsics necessaris.



Conceptes de la programació per a Palm OS
El primer que hem de tenir clar és que per crear aplicacions Palm OS no s'ha d'utilitzar cap mena de llenguatge de programació estrany i exclusiu, ni complicats entorns de desenvolupament, ni productes comercials cars. Més aviat al contrari.

Una de les característiques (i virtuts) del desenvolupament per a Palm OS és que podem treballar amb diferents llenguatges de programació (i per tant escollir el que ens sigui més idoni) i amb diferents entorns de desenvolupament, des del tradicional editor de text, compilador i enllaçador, fins a sofisticats IDE, com el nou Palm OS Developer Suite.

Per tant, el primer mite que podem trencar és el de la dificultat. Si, per exemple, ja tenim experiència en programació en llenguatge C, aprendre a programar aplicacions Palm OS serà relativament senzill.

Una altra característica a l'hora de crear aplicacions Palm OS és que totes (amb escasses excepcions) treballen utilitzant directament la GUI, la interfície d'usuari de Palm OS. Aquest és un tret diferencial vers la programació habitual en ordinadors de sobretaula, on podem treballar utilitzant interfícies d'usuari com Windows, MacOS, GTK, FLTK, WxWindows,... o pantalles de consola, com en la línia d'ordres de MS-DOS i els sistemes *NIX.

Principalment, crearem aplicacions Palm OS utilitzant l'ordinador de sobretaula, ja sigui Windows, MacOS o GNU/Linux. En tots tres sistemes tenim entorns de desenvolupament per a Palm OS, però també tenim la possibilitat de crear aplicacions directament a l'ordinador de butxaca, ja siguin programes independents (fitxers PRC) o programes que funcionen en el Palm mitjançant un intèrpret.

Escollir un sistema o un altre dependrà de les nostres necessitats i interessos. Per exemple, si volem desenvolupar sovint aplicacions relativament grans (en quantitat de codi) i en versions específiques (per a diferents versions de Palm OS) el més pràctic i còmode serà crear-les a l'ordinador de sobretaula; per contra, si volem crear petites aplicacions que ens ajudin en tasques molt concretes, les podem crear directament a la Palm. En ambdós casos tindrem fitxers independents que podrem distribuir a qualsevol usuari de Palm OS.

En el proper article presentarem en detall aquestes opcions de desenvolupament.

Següent article: Introducció al desenvolupament d'aplicacions per a Palm OS (2a part)

Notícies relacionades:
KeyLink o com aprofitar el teclat de l'ordinador per escriure a la Palm
Nova bitàcola de butxaca en català

Comentaris

  1. Sembla molt interesant el curset.
    Ho espere amb impaciencia...

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Els camins del paradís perdut - Llorenç Riber

Ens hem traslladat a palmcat.tiddlyspot.com

Conversió de text a parla en català